Aks boyunca ana prensip olarakiki farklı yaşam alanını yeşil bir hat ile tanımlamak hedeflenmiştir. Bu hattın bir yanını araç ulaşımı diğer yanını arnavut kaldırımı yolu ile kentliye özel yaşam alanı oluşturur. Kentliye özel yaşam alanı ana cadde ile yeşil alan düzenlemeleri ile ayrılmaktadır. Bu alalnın yapılar ile bağlantısı ise farklı subasman kotlarında bulunan yapıların özelliklerine göre biçimlenir. Bu biçimlenme iki kademeli bahçe duvarı ve bu duvarlar arasında çiçek açan yediveren nitelikli bitkiler ile oluşur.
Aks boyunca yarım daire şeklinde cephelere konumlanan oturma grupları genel yaşantıya katkı sağlamak ve bölgeyi sadece geçilip gidilen bir yer olmaktan çıkartmak için düşünülmüştür. Bu gruplar daha sıcak bir hava yaratması hedeflenerek ahşap elemanlardan oluşturulmuştur. Aydınlatma elemanları bu grupları vurgulanması sağlanacak biçimde konumlanmıştır. Zemin döşemesi arnavut kaldırım şeklinde tasarlanarak Manisa'nın doğal yapısına ve tarihi niteliğine uygun bir atıfta bulunması hedeflenmiştir. Bu yapısıyla kullanım konusunda araç aksına oranla daha yavaş ve yaşayan bir yaşam alanı düşüncesini pekiştirmek hedeflenmiştir.
Araç ulaşımı için tasarlanan aksın en temel özelliği geniş bir kaldırım ile aks boyunca yaya sirkülasyonuna da katkı sağlamasıdır. Bu alanın zemin yapısı karo plakalardan oluşturularak, araç trafiğinin getirdiği kirliliğe ve aşınmalara karşı önlem alınması planlanmıştır. Duraklar, Otopark alanları ile genel trafik akışı içerisinde ana aks boyunca yeterli sayıda duraklama ve araç bekleme alanı yaratılmaya çalışılmıştır. Alana ait genel fikir hızlı ulaşımdır. Bu ulaşımın getirdiği hareketliliğin yaşam aksının dingin akışına tezat olan yapısıyla tam anlamda farklılaşması hedeflenmiştir.